Vitamínové fitness nápoje

24. dubna 2008 v 17:31 | ♥Hanulka♥ |  *Diety

Optimální množství tekutin, které bychom měli vypít denně si spočítáme, když vydělíme svou váhu osmi a zaokrouhlíme směrem nahoru - výsledné číslo je počet sklenic, kterém bychom měli správně vypít. Při sportu, větší námaze nebo teplém počasí, by to mělo být ještě víc. Ale co vlastně pít?


Část spotřeby mohou pokrýt bylinkové čaje a minerálky, chemicky upravované a přislazované džusy nejsou příliš vhodné. Sportování, stejně jako třeba i diety, připravuje náš organismus o vitamíny a minerály, které je nutné doplňovat. Vhodné je proto sáhnout po čerstvém ovoci a zelenině, které jsou velkým zdrojem potřebných vitamínů i minerálů. Vitamínové fitness nápoje se navíc hodí pro nastartování metabolismu před cvičením.

Koktejl z mrkve a rajčat
Z velké mrkve, velké papriky a rajčete vymačkáme v odšťavovači šťávu, doplníme 150 ml vychlazeného netučného mléka, přidáme trochu soli a pepře. Ve sklenici do nápoje pak zamícháme 2 lžičky lněných semínek opražených zlehka na pánvi bez tuku.

Koktejl z mrkve a avokáda
Kousky (asi 75 g) avokáda zalijeme šťávou z jedné limetky a rozmixujeme. Poté ochutíme solí a zředíme 200 ml čerstvé mrkvové šťávy. Do vychlazeného nápoje zamícháme lžíci arašídů opražených zlehka na pánvi bez tuku.

Banánový koktejl I.
Potřebujeme banán, 3 cl mrkvové šťávy a 4 cl ananasové šťávy. Banán a šťávu rozmixujeme s kostkou ledu. Můžeme pak nápoj ve sklenici ozdobit plátky mrkve.
Banánový koktejl II.
K jeho přípravě potřebujete jeden banán, šťávu z jednoho pomeranče, 150 ml nízkotučného mléka a lžičku medu. Přísady rozmixujeme a nalijeme do sklenice.

Medový fitness nápoj s ovocem
Čtvrtku banánu rozmixujeme se 2 lžícemi citrónové šťávy, přidáme med, osminu litru pomerančové šťávy a stejně tolik ananasové šťávy a znovu rozmixujeme. Sklenice plníme do dvou třetin touto směsí a doplníme minerálkou.

Domácí pomerančový (citrónový) džus
Potřebujeme 2 pomeranče bez peciček, 20 dkg mrkve, ½ kilogramu cukru a půl lžičky kyseliny citrónové.

Uvařenou, vychladlou mrkev rozmixujeme s pomeranči, doplníme litrem vody a smícháme. V dalším litru vody svaříme cukr a 3 litry s kyselinou citrónovou. Vše slijeme do minimálně pětilitrové nádoby a dobře promícháme. V lednici - v chladu - vydrží celý týden. Množství surovin lze přizpůsobit vlastní spotřebě, cukr můžeme nahradit medem a místo pomerančů pro obměnu použít citrón.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 radushka-11-SB radushka-11-SB | E-mail | Web | 25. dubna 2008 v 18:24 | Reagovat

→Koktejl z mrkve a avokáda←

mňam to zksuím

2 Didlinka-K-tvoe SB :-* Didlinka-K-tvoe SB :-* | E-mail | Web | 4. května 2008 v 15:43 | Reagovat

já nějak koktejly moc nemusim...

3 kikca kikca | Web | 30. května 2008 v 22:17 | Reagovat

Ahojky neceš se přihlásit do Sonb???A neceš se spřátelit:))))

4 Peťule Peťule | 7. července 2008 v 15:11 | Reagovat

Ahojik...neces se spřátelit??

5 Andieee Andieee | 7. července 2008 v 15:12 | Reagovat

mnam kouktejly

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama