Avokádo, mrkev, rajče - vitamínů víc než dost!

4. dubna 2008 v 16:08 | ♥Hanulka♥ |  *Diety
Ovoce a zelenina v sobě skrývá obrovský potenciál, pokud jde o jejich schopnost zabránit stárnutí a zachovat naši krásu a svěžest. Každý druh ovoce či zeleniny má "něco do sebe", pokud jde o skladbu vitamínů a minerálů, ovšem existují mezi nimi rozdíly.
Jaké ovoce je pro naše zdraví tedy nenahraditelné - a proč?

Avokádo obsahuje vysoký obsah glutathionu, který pomáhá neutralizovat tuk, jež přijímáme, ať chceme či nechceme, v tučnější potravě. Konzumace avokáda snižuje výrazně hladinu cholesterolu a protože obsahuje hodně draslíku, chrání i naše cévy.

Brokolice obsahuje rovněž celé spektrum antioxidantů. Kromě toho nám dodá dostatek chromu. Ten je důležitý, neboť nás chrání před ničivým působením nadměrné hladiny inzulinu a cukru v krvi. Výzkumy prokázaly, že jedlíci, co si dopřávají hojně brokolice, neonemocní tak často rakovinou střeva a plic.

Chcete-li se ochránit před infarktem, jezte hodně mrkve! Harvardská studie prokázala, že ženy, které jedly mrkev 5x týdně, měly o bezmála 70% nižší riziko infarktu myokardu. Velice významným činitelem je rovněž beta-karoten, který snižuje riziko rakoviny plic o polovinu i u silných kuřáků. Chrání také naše oči před chorobami, které jsou charakteristické pro stáří.

Hroznové víno má nejenom vynikající chuť, ale obsahuje i koktejl zhruba 20 antioxidantů, které odrážejí zhoubné útoky volných radikálů, nekompromisně poškozujících naše zdraví. Zajímavé je, že ty nejdůležitější a pro nás nejcennější složky jsou ve slupce a v pecičkách.

Pamatujme, že čím tmavší je slupka, tím více antioxidantů obsahuje. Takže červené a fialové hrozny jsou nejzdravější a nejúčinnější. Antioxidanty z hroznového vína chrání cévy, působí protisrážlivě.

Rozinky, což je vlastně sušené hroznové víno, jsou rovněž hodnotné. Výzkumy prokázaly, že obsahují rovněž cenné látky, dokonce ve vyšší koncentraci než čerstvé hrozny, ne ovšem v tak hojné míře jako červené víno.

Rajská jablka jsou zkrátka a dobře nenahraditelná. Obyčejné rajče je skvělá zbraň proti stárnutí, neboť obsahuje lycopen. Ten umí likvidovat volné radikály lépe nežli věhlasný beta-karoten. Chrání před rakovinou slinivky a děložního hrdla. Konzumace čerstvých rajčat snižuje riziko onemocnění rakovinou trávicího traktu o polovinu.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Máš psa??

Ano
Ne

Komentáře

1 kikca kikca | Web | 5. dubna 2008 v 15:34 | Reagovat

Prihlas se pls do SONB dekan!!!!!!!plomin za reklamu

2 VeRCulQuA→SB→PiiNk FoR EVer! VeRCulQuA→SB→PiiNk FoR EVer! | Web | 5. dubna 2008 v 22:29 | Reagovat

mnam mnam mrkvička

3 very.hip-hop09 very.hip-hop09 | 27. dubna 2009 v 13:15 | Reagovat

já jsem nějak nenašla jaké ta zelenina obsahuje vitaminy..tak snad někde jindee

4 anulinka anulinka | 27. dubna 2009 v 13:16 | Reagovat

to já taky ne

5 Knox34Stacie Knox34Stacie | E-mail | Web | 2. ledna 2012 v 6:40 | Reagovat

If you are willing to buy real estate, you will have to get the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a>. Furthermore, my brother always uses a term loan, which is really fast.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama